Çevrimiçi çok oyunculu bir sosyal çıkarım oyunu olan Among Us nasıl oynanır? Among Us taktikleri ve ipuçları ile Among Us haritaları hakkında bilmeniz gereken tüm detaylara değindik.
Among Us oyunu Amerikan oyun stüdyosu İnnersloth tarafından 2018 yılında piyasaya sürülmüş çok oyunculu bulmaca çözme ve sosyal çıkarım oyunudur. Oyunda iki farklı rol mevcuttur. Bunlardan ilki “Crewmates” yani mürettebat, ikincisi ise “İmpostor” yani sahtekar anlamına gelen mürettebatın aleyhine oyunu sabote eden villain tarzı roldür. Mürettebat en fazla 9 kişiyi desteklerken sahtekarlar 1-3 arası oyuncuyu destekler.
Oyunda bir “admin” yani oyun kurucusu yer alır ve diğer oyuncuların katılabileceği harita ve genel ayarları uygulayarak oyunu başlatır. Oyun içerisinde bir takım görevler mevcuttur. Bu görevler “Common Tasks” yani ortak görevler ve “Wiring Tasks” kablolama görevleri olarak ikiye ayrılır.
Bazı görevlerin yapıldığı görsel olarak tanımlanabilirken bazı görevlerin ise görsel bir tanımı olmadığından şüphe uyandırabilecek kritik görevler olarak tanımlanır. Genel olarak mürettebat bulunduğu harita(Skeld, Mira HQ, Pollus) içerisinde tamirat veya mesleki olarak yapılması gereken önemli işlerde yer alırlar.
Sahtekarlar ise oyun başlangıcında rastgele seçildiği için diğer oyuncular tarafından bilinmez ve mürettebatın işlerini sabote ederek mürettebatı öldürmeye çalışır. Bu işi büyük bir gizlilik içinde yürütür ve ifşa olmamaya dikkat eder. Mürettebat ise şüpheli gördükleri oyuncuları oyun içerisinde acil durum toplantı çağrısı yaparak tartışmaya ve ardından oylamaya sunabilir.
Şüpheli oyuncu sahtekar veya değil her iki ihtimalde de kendisinin sahtekar olmadığını savunarak diğer oyuncuları ikna etmeye çalışır. Sahtekarlar ifşa olup oylamada yeterli seviyede oy aldığında infaz edilerek uzay boşluğuna atılır veya haritanın özelliğine göre diskalifiye edilir. Oyunda sahtekarların tespit edilip infaz edilmesi oyunu mürettebatın kazandığının bir göstergesidir.
Aynı zamanda hayatta kalarak ve görevleri tamamlayarak oyun sonu için belirlenen süre aşıldığında yine mürettebat kazanır. Bu durum sahtekarın işini epey zorlaştırmaktadır. Mürettabın birlikte hareket etmesi ve temkinli davranışları sahtekarı kolaylıkla ortaya çıkarabilir. Ya da sahtekarın amaçsızca ortada dolaşarak mürettebatı öldürmekten korkması örnek olarak verilebilir.
Oyunda temel olarak her iki rolünde kazanmaya oynaması esastır. Among Us’ı anlamak için öncelikle oyuncu tiplerini çözmek gerekir. Böylece asgari düzeyde kanıtla sahtekarı ortaya çıkarabilirsiniz. Eğer bir sahtekar iseniz de bu davranışları sergilememeniz lehinize işler.
Among Us Farklı Oyuncu Tipleri
- The Coward: Oyuncularla mesafelidir, elektrik odasından ve takip edilmekten nefret eder. Genelde çabuk heyecanlanır, ya öldürülür ya da kendini ele verir.
- The Vacationing Impostor: Amaçsızca etrafta dolaşır ve mürettebatı öldürmekten korkar. The Coward ile aynıdır.
- The Meeting Caller: Sebepsizce acil durum toplantı çağrısı yapar ve rastgele oyuncuları suçlar. AFK davranışlar sergiler. Bu tipler diğer oyuncular tarafından çabuk diskalifiye edilir.
- The Unlucky: Bu oyuncular tek kaldığında bir anda rastgele havalandırma deliğinden çıkan sahtekarın gazabına uğramıştır. Talihsiz bir durumdur.
- The Skeptic: Şüpheci davranışlar sergilerler. Diğer oyuncuların kendisini takip etmesinden nefret eder ve onları sahtekar olmakla suçlarlar. Sürekli acil durum toplantı çağrısında bulunurlar. Dedektif ve utangaç tipleri hazzetmez.
- The Follower: Mürettebatı korumak için peşlerinden gider, korkak ve şüpheciden nefret eder.
- Family Player: Arkadaşları ve aile üyeleriyle takım şeklinde oynarlar. Toplantı esnasında adam kayırırlar.
- The Unconvinced: Kararsız kalır. Kolay kolay ikna olmaz. Oylamayı her zaman atlar.
- The Amateur: Oyunun nasıl oynanacağını bilmez. Saçma sapan kararlar verir. Örneğin 5 oyuncunun bulunduğu odada mürettebat öldürür.
- The “Who???” Person: Bu eleman sürekli sohbette “kim???” diye sorar ancak oyunun mantığı gereği soruyu soran da cevaplayan da amacına ulaşamaz.
- The Disconnector: Sahtekar olmayı sevmeyen bir oyuncunun oyunu terketmesidir.
- The Sore Loser: Yenilgiyi kabul edemeyen bir sahtekarın oyunu infaz edilmeden terketmesi anlamına gelir.
- The Shy Guy: Sohbette asla konuşmaz ve bu sebeple sahtekar olmakla suçlanabilir. Şüpheciden nefret eder.
- The Detective: Sahtekarı hemen tespit eder. Kanıtları ve nedenleri açıklar. Ancak puan kazanamadan elenir.
- The Security Guy: Kendini güvenliği sağlamaya adamış mürettebattır. Genelde güvenlik kameralarının bulunduğu koridorda takılır. Sahtekar tarafından pusuya düşürülme ihtimali yüksektir.
- The Blame Shifter: Kendileri suçlandıklarında suçlayan kişilere karşı kin beslerler. Sürekli hedeflerindeki kişinin sahtekar olsun olmasın ayağını kaydıracak tiplerdir.
- The Victim: Oyunun başında ilk öldürülen mürettebattır. İlk kan!
- The Blind Truster: Sahtekar dahil herkese güvenir. Kolay manipüle edilir.
- The Sheep Guy: Kim suçlanırsa ona oy verir. Kendi kararlarını uyulamaktan acizdir.
- The Aggressor: Sürekli agresif oynarlar ve her zaman sahtekar olmak isterler.
Among Us’ta Oyun Nasıl Kazanılır?
Şimdi ise mürettebatın kendisine verilen görevleri tamamlaması gerekiyor. Bu kolay bir iş ancak sahtekarlar cihazlara veya kablolara zarar vererek görevleri sabote edebilir ya da sizi yavaşlatabilir. Eğer bir oyuncudan şüpheleniyorsanız oyun süresince istediğiniz kadar acil durum toplantı çağrısı yapabilir ve diğer oyunculara şüphelerinizi bildirerek tartışabilirsiniz.
Bir sahtekar olarak suçlanıyorsanız da nerede ve ne işle uğraştığınızı diğer oyunculara açıklayabilirsiniz. Toplantı esnasında oyuncular kimin doğru kimin yalan söylediğine oylama yaparak karar verir. Ancak, aralarındaki sahtekarların kim olduğu hakkında hiçbir fikirleri yoksa oylamayı atlamayı tercih edebilirler.
Bazı görevler mürettebatın sahtekar olmadığını kanıtlaması açısından etkili olabilir. Diğer oyuncular tarafından görülebilen animasyonlu görevlere “görsel görevler” denir. Bazı haritalarda ise güvenlik kameraları mevcuttur. Güvenlik kameraları sayesinde sahtekarın mürettebatı öldürdüğü noktalar görülebilir ve takip sağlanabilir.
Mira HQ haritasında güvenlik kameraları bulunmadığı gibi mürettebatın nerelerden geçtiğinin görülebileceği kontrol noktası kaydedicileri bulunur. Bu kaydedicileri takip ederek bazı çıkarımlarda bulunulabilir.
Admin alanında oyuncuların hangi alanda olduklarını belirten bir harita bulunur. Bu haritadan hareketle kalabalık olan alanlara giderek öldürülme olasılığına karşı tedbir alabilirsiniz. Çünkü Sahtekar sizi şahitlerin bulunacağı bir alanda öldürmeyecektir. Yalnız kalmak zorunda kaldığınızda sahtekar tarafından öldürülme riskiniz artar.
Sahtekarların kazanmasının 3 yolu vardır. Birincisi Tüm mürettebatı öldürebilir. İkincisi oksijenin bitmesini ve reaktör erimesini tetikleyebilir. Bu durumlardan herhangi biri tetiklendiğinde mürettebatın bu arızayı düzeltebilmesi için sınırlı bir zamanı olur.
Bu fırsatı iyi değerlendiren Sahtekar, dikkati dağılan bir mürettebatı kolaylıkla öldürebilir. Sahtekarların lambaları kırma yetenekleri de vardır. Bu yetenek sayesinde mürettebatın görüşü bozulur. Sahtekar kapıları kasıtlı olarak kapatabilir ve mürettebatın kaçışını engelleyebilir. Ya da cesedi gizleyebilir.
Among Us Haritaları
Ve son olarak Sahtekarlar iletişim düzeneğini bozarak mürettebatın görev çubuğunu görmesini engelleyebilir. Oyun esnasında harita içerisinde Sahtekarların bir yerden bir yere kolaylıkla seyahat edebilmesi ve sadece saklanabilmesi için havalandırma delikleri bulunur.
Tüm haritaların Sahtekar ve müretebata göre avantaj ve dezavantajları mevcuttur. Örneğin Mira HQ’de hiç kamera yoktur. Bu yüzden Mürettebat sahtekarı bulmak için farklı yöntemlere başvurmalıdır. Ayrıca bu haritada tüm havalandırma delikleri birbirine bağlıdır. Sahtekar bu delikler sayesinde rahatlıkla seyahat edebilir. Bu avantaj sahtekarın cinayet mahalinden görülemeyeceği bir yere kaçmasını sağlayabilir.
Mira HQ’nun aksine, Skeld ve Polus haritalarının sahtekarlar tarafından açılıp kapatılabilen kapıları vardır. Polus haritasında görsel olarak açılıp kapanabilen havalandırma delikleri yoktur. Bu teknik bilgiler dışında oyuncuların IQ seviyesine bağlı olarak uygulanan taktikler vardır. Örneğin bir sahtekar olan oyuncu AFK olduğunu iddia ederek rol yapabilir. Böylece diğer oyuncuların şüphelenmesini engelleyebilir.
Ayrıca sahtekar kendini haklı göstermek için yanında bir şahidin olduğunu söyleyebilir. Ancak önemli olan ne kadar süredir birlikte olduklarıdır. Eğer ceset bulunmadan hemen önce bu birliktelik başladıysa şüpheli bir durum olduğu aşikardır.
Sahtekarlar acil durum toplantısı esnasında konuşurken hararetli bir şekilde konuşur ya da çok sessizdir. Bir oyuncunun konuşma tarzından bile sahtekar olup olmadığı anlaşılabilir. Fakat sosyopat oyuncular da mevcuttur, anlaması güçtür ama sıradan olmadıklarını anladığınızda mutlaka onun sahtekarlığını ortaya çıkarabilirsiniz. Among us taktikleri daha birçok sayamadığımız maddeleri içermektedir. Ancak rehberi temel olarak uyguladığınızda rahatlıkla Among us oynayabilirsiniz.
Ayrıca Among Us mobil oyununu bilgisayarınızdan oynamak istiyorsanız sitemizde yer alan “Android Emulator Gameloop Nedir? İndirme ve Kullanım Rehberi” adlı rehberimizden bu konuyla ilgili bilgi alabilirsiniz.